Decizia de a inchiria si de a cumpara nu este usoara, dar ar putea avea un efect profund asupra finantelor. Daca o masina isi va pierde jumatate din valoare in 3 ani, conform leasing-auto.com.ro, nu este deloc surprinzator faptul ca multi cumparatori opteaza mai degraba sa inchirieze decat sa cumpere, datorita ratelor reduse lunare si promisiunii unor preturi mai bune.
Pe de alta parte, cei impotriva lui spun ca leasing-ul va avea ca rezultat o plata perpetua a autoturismului si costuri globale mai mari in comparatie cu pur și simplu detinerea si mentinerea unei masini libere si clare pe o perioada lunga de timp.
Deci, ce inseamna o masina luata prin finantare vs. leasing? Care sunt unele dintre costurile asociate cu fiecare? Care sunt cateva exemple care fac o alegere mai inteligenta decat cealalta? Si care sunt alti factori pe care ar trebui sa ii luati in considerare?
Una dintre cele mai frumoase parti ale cumpararii este perspectiva de a detine masina in mod garantat, fara a trebui sa faci vreodata o alta plata, de indata ce imprumutul este platit. In schimb, cineva care inchiriaza intotdeauna va face permanent plati pentru masini.
Un alt motiv, desi vechi, este legat de proprietate. Cand inchiriezi, niciodata nu detii cu adevarat masina. Cand cumperi, nu trebuie neaparat sa iti faci griji cu privire la suportarea unor costuri excesive de uzura.
Daca esti in cautarea, unei masini pentru a o cumpara, de asemenea,trebuie sa iei in calcul avantajul de a nu te limita la un numar de kilometri. Poti sa-ti inchiriezi o masina gandindu-te ca 12.000 de kilometri pe an este de ajuns, insa vei suporta costuri suplimentare daca subestimezi folosirea acesteia sau daca va trebui sa faci naveta, ca urmare a unei mutari.
In ceea ce priveste reducerile, unele masini sunt un pariu mai inteligent atunci cand cumparati. De exemplu, Ford Fiesta ofera o reducere de 3.000 de dolari pentru cumparare, dar numai 1.500 dolari pentru leasing.
La inceputul acestei luni, GM a introdus o intelegere cu Chevrolet Impala in valoare de 20% din valoarea MSRP (la fel de mult ca $ 6.915 off MSRP), in timp ce reducerea de leasing national a fost de numai 1.500 dolari.
Cand te gandesti ca majoritatea masinilor vor pierde aproximativ jumatate din valoarea lor pe parcursul a 3 ani, leasing-ul poate parea cu siguranta o alegere inteligenta. La urma urmei, daca o masina este o investitie teribila din punct de vedere financiar, de ce nu te deranjeaza sa arunci o gramada de bani intr-o achizitie?
Sigur, veti fi in masura sa efectuezi plati la masina pe termen nedefinit, daca doar inchiriezi, dar o multime de cumparatori considera deja acest lucru ca fiind egal cu plata chiriei sau cu o factura lunara de telefon mobil. Daca iti este greu sa intelegi de ce cineva ar dori sa detina aceeasi masina timp de 10 ani, leasing-ul poate parea varianta corecta.
In esenta, platesti pentru privilegiul de a putea conduce o masina sau un camion cu cele mai recente caracteristici, fara a-ti face griji ca esti blocat cu un activ depreciat. Daca ai face acelasi lucru cumparand si vanzand mereu si repede, cu siguranta vei suferi pierderi mari ca rezultat al deprecierii.
Daca intampini probleme legate de intretinere, leasing-ul te asigura practic ca vei beneficia intotdeauna de garantie. In schimb, daca masina este cumparata, inseamna ca esti pe cont propriu dupa expirarea garantiei. Avand in vedere cat de costisitoare sunt partile si forta de munca (si nu doar pentru brandurile de lux), leasing-ul poate parea destul de atragător.
Unele masini pot fi, de asemenea,alegeri mai inteligente daca s-ar inchiria, decat daca s-ar cumpara. De exemplu, Nissan Maxima ofera in prezent o reducere de 1.000 de dolari pentru cumparare, dar reduceri de 3.925 de dolari pentru leasing.
Intr-un caz mai extrem, modelul Kia Optima Plug-In Hybrid dispune de o reducere de 2.500 de dolari pentru cumparare, dar o economie de 8.919 de dolari pentru leasing.