Cand va hotarati sa deschideti un magazin online trebuie sa va axati pe o nisa. Pentru ca se discuta foarte mult in ultima vreme despre produse de nisa, trebuie clarificat si care sunt produsele care au cea mai slaba prezenta pe piata din tara noastra. De exemplu, nu exista solutii tehnice complete pentru piese auto.
Sunt magazine online si exista un trend la nivelul intregii tari pentru masinile second-hand care au nevoie de numeroase piese. In ciuda acestui fapt, vanzarea online se face deosebit de greu, pentru ca problemele tehnice nu au fost rezolvate, iar acolo se vede un mare potential. De asemenea, aceste probleme tehnice pot fi depasite doar in momentul in care aveti mai multi furnizori.
Pe online se poate creste, pe produse de bricolaj. In unele state, cum este de exemplu Polonia, circa 40% din piata este online in acest domeniu si aceasta reprezinta o oportunitate uriasa. Nu putem sti ce se intampla acolo si nu se intampla la noi, insa stim ca se va intampla in viitor.
Daca ar fi sa recomandam o nisa de business online, aceasta ar fi fashion si style si preferabil produse de nisa, nu unul pentru care sunt foarte multi ofertanti. Vezi pe Spinmag este un posibil magazin online de unde va puteti inspira.
Trebuie sa va ganditi la un loc de crestere bun, pentru ca marjele care se practica sunt mari si aceasta va da sansele inceputului cu o suma si apoi va permiteti sa reinvestiti in marketing online sumele ce apar din vanzari. Asa veti putea creste organic destul de frumos. Un grup de persoane tinere care deschid magazine online din care vor sa se si intretina trebuie sa se gandeasca si la costurile investitionale.
Referitor la stocuri se recomanda sa nu se inceapa cu stocuri initiale, pentru ca aici e de fapt drama unui startup, pentru ca nu veti sti ce se cere in piata si doar estimati. De regula, se recomanda ca maximul in ceea ce priveste investitia sa mearga in marketing si este suficient sa va faceti in acest domeniu un startup de circa 25.000 de euro pe an cu tot cu costurile operationale si circa 60 de procente ar trebui neaparat investiti in marketing online de foarte buna calitate.
Daca faceti asta veti putea lista mai multe produse pe care nu le aveti in stoc, dar pe care le puteti lua de la furnizori si astfel puteti oferi un termen de livrare putin mai mare. Marele avantaj este ca va faceti o impresie bazata pe cifre in legatura cu ceea ce se cauta. Eventual dupa un an puteti face o investitie ceva mai mare si puteti cumpara marfa in stoc.
Cel mai important lucru pentru ca un magazin online sa devina si eficient este sa aiba reclama pe Google sau pe Facebook, in functie de ce produse veti vinde.
Concluzia este ca trebuie sa va ganditi bine la ce tip de magazin deschideti, sa vedeti o nisa, si mai ales sa beneficiati de multa reclama pe situri de socializare sau Google.